Door Scholieren.com te bezoeken geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Ben je onder de 16? Zorg dan dat je toestemming van je ouders hebt om onze site te bezoeken. Lees meer over je privacy (voor het laatst bijgewerkt op 25 mei 2018). Akkoord Instellingen aanpassen

Het laatste examennieuws, de beste samenvattingen en uitlegvideo's per vak, tips om je optimaal voor te bereiden.



 





Alles over de eindexamens Alles over het CSE

Dit is een oud artikel uit het archief van Scholieren.com, door omzettingen kan de lay-out er rommelig uit zien.
Artikelen van nu, vind je hier.

CKV, zinvol?

Geschreven door Charlot op 23/10/2008
In het begin van het schooljaar kreeg ik te horen dat ik zes voorstellingen moet gaan bijwonen. Cabaret, concert, musical of gewoonweg een film. De eerste gedachte die in mij opkomt is: waar haal ik het geld vandaan? Daarna komen paniekaanvallen opzetten als: naar welke voorstelling moet ik? Wat nou als ik het geld niet heb? Haal ik dan een onvoldoende? Hoe ga ik dat allemaal doen? [Sponsering]
Mijn eerste gedachte is nog steeds niet weg en samen met mijn klasgenoten deel ik deze gedachte. Mijn ouders gaan dit niet allemaal sponseren. Ik liever ook niet. Van mijn beetje zakgeld en salaris kan ik al weinig, laat staan naar een voorstelling van zo'n 70 euro. Als ik mijn docent vraag hoe ik dat allemaal moet gaan doen, antwoordt ze dat ik een CKV-pas krijg waar 15 euro op staat. 15 euro...daar kan ik nog net een bioscoopje van betalen!

[Gedachte bij school]
Als ik eenmaal een voorstelling kan bijwonen zit ik de hele voorstellig met een enorm formulier op m'n schoot die ik als een gek moet invullen omdat ik anders mijn verslag niet compleet heb. Echt genieten doe ik niet van het spektakel op het toneel. Denk ik dat ik een leuk avondje uit tegemoet ga ben ik nog de hele avond met mijn gedachten bij school.

Maar toch, mijn culturele ontwikkeling wordt wel vergroot door CKV. Maar moet ik zoveel doen voor een cijfer? Wat vind jij? Is CKV goed? Of voegt het niet veel toe aan onze verdere ontwikkeling?

 
  • Reactie door heeiii op 23/10/2008
    ik vindt CKV echt niet leukk:P:P:)
  • Reactie door Ramon G op 23/10/2008
    CKV kan leuk zijn , als je idd die vraaglijsten niet hebt. IK vind dat SCHOLEN VERANTWOORDELIJK ZIJN VOOR DE KOSTEN. ik bedoel maar, wij hebben niet gevraagd om al die voorstellingen toch?
  • Reactie door Halime op 23/10/2008
    die vragenlijsten.....baaaahhhhhh /me doet overgev............
  • Reactie door Lars op 24/10/2008
    ckV= ZINLOOS GELDVERSPILLING EN ONZINNIG
  • Reactie door Suzan op 24/10/2008
    Bij ons op school was er het schooltheater; allemaal supertof en creatief talent, en dat voor maar 50 euro per jaar, ik geloof 10 voorstellingen. Er hebben echt grote namen als Jochem Myjer en Herman Finkers gestaan, en later ontdekt de rest van Nederland ze pas. Te gek! Niks mis met CKV, en een voorstelling hoeft cht geen 70 euro te kosten. Gewoon even op zoek gaan naar een kleiner theater, en met je CKV pas krijg je ook vaak korting.
  • Reactie door Lauraa op 24/10/2008
    CKV= ZINLOOS TIJDVERSPILLING GROOTSTE ONZIN HEEL ERG SHIT GELDVERSPILLING En jaa jaa, lars heeft gelijk..
  • Reactie door Ellen op 25/10/2008
    Wij zitten elke donderdag 2 uur langer op school alleen voor dat vak. En wat leer je er nu van? Je kunt ook gewoon een keer zelf naar het theater of film of concert enzv. Maar het moet nu ook nog eens iets speciaals zijn dus misschien niet eens wat je zelf leuk vindt! En 15 euro is gewoon veel te weinig om dat allemaal te doen:S en dan de heen en terugreis er nog niet eens bijgeteld.. Kortom CKV is gewoon t nutteloos!!
  • Reactie door LL op 25/10/2008
    Wij hebben 3 verschillende CKV docenten (clusters). En iedere cluster krijgt het ent nietsje anders:S. Volkomen nutteloos
  • Reactie door job op 25/10/2008
    nooit CKV gehad, ik had KCV, wat stukken leuker was, ook al was het ook wel meer werk(af en toe was het gewoon geschiedenis, eindeloos veel leerwerk)
  • Reactie door Halime op 25/10/2008
    de grootste vraag die me bezig houdt over CKV is : WAT IS HT NUT HIERVAN?!?!?!? man allemaal dingen die je moet bezoeken en heel erg soms is ht iets leuks, kun je er niet van genieten omdat je verdomme die VRAGENLIJSTEN moet invullen...en ja de school moet de kosten betalen en zoals ramon zei wij hebben er niet om gevraag naar die dingen te gaan dus.... maar tegenwoordig luisterd niemand meer naar de mening van een leerling...
  • Reactie door Lindsay op 26/10/2008
    Ik zit nu in de vierde klas maar ik heb idd vorig jaar in de derde klas ook deze shit moeten doen.Ik moest naar muziek,theater,dans,museum en film. Was echt zo ontzettend om. Ik vind wel dat Lars gelijk heb en dat school verantwoordelijk moet zijn voor de mosten. 15 euro? Damn daar moet je echt wat geld van je eigen bijleggen om naar een museum te kunnen. Echt belachelijk vind ik dit en als ik dit niet had gedaan mocht ik niet meedoen aan mn eindexamen
  • Reactie door robbert op 26/10/2008
    ik zit in de vierde moet voor eind van de 5e fokking 10 verslagen maken. blehhhh wrm kan je niet gwn naar zo'n show gaan en dan klaar
  • Reactie door Itype op 26/10/2008
    k vind het vooral onzin dat je het zelf moet betalen. ik zou mijn geld er niet aan willen besteden. die verslagen zijn dan niet zo moeilijk (VOOR MIJ)
  • Reactie door harry op 26/10/2008
    lol mijn school betaalt wel de voorstellingen. ik hoef geen rooie cent uit te geven. maar het is en blijft wel gay.
  • Reactie door henkie op 26/10/2008
    vindt het wel grappig
  • Reactie door Sander op 26/10/2008
    Wij deden die dingen allemaal vanuit school! En als je aan extra projecten mee deed (zoals een schoolopera) kreeg je handelingsdelen voor niks! Maarja, veel leer je er niet van. Ik leerde er in ieder geval geen dingen die ik nog niet wist. Dus nutteloos eigenlijk.
  • Reactie door WeeTNoEttT:P op 26/10/2008
    moaah gaat wel,,,,
  • Reactie door Lies op 26/10/2008
    het is ckr geldverspilling en die voorstellingen bezoeken is wel leuk, maar ik vind niet dat we dan van die mega formulieren erover moeten invullen:S en CKV is echt nutteloos, want wat leer je nou??? behalve culturele ontwikkeling... die je zelf kan vergoten door naar popconcerten te gaan(A)
  • Reactie door stef op 26/10/2008
    CKV Geldverspilling!!!!!!!!!! scholen moeten het betalen!!!!!!!! tijdverspilling!!!!!!!!!!!!!!!!! ook door het mega verslag!!!!!!!!!! en ik ben het met Lies eens!!!!!!!!!!! Wat leer je er nou van????????????? CKV=bagger!!!!!! CKV moet afgeschaft worden!!!!!!!!!!!!
  • Reactie door suus op 26/10/2008
    CKV vink een beetje erg nuttloos;) beetje verslagen maken en naar kunst kijken..en daar sit je dan 2 uur langer voor op sgool:@ nou van mij mag ut verdwijnen en wel dit jaar want dan hoef k weer 4 culturele actieviteiten minder te doen(A):D
  • Reactie door emoticons op 26/10/2008
    :D:);)(A)(K)(L)(F):@:$:&(mo) CKV sucks!
  • Reactie door emoticons op 26/10/2008
    :( :'( F*CK CKV
  • Reactie door Joke op 27/10/2008
    waha.. k hoef er maar 3 te doen..
  • Reactie door henkieee op 27/10/2008
    niet zeiken, het is nou eenmaal verplicht ook al gaan ze het afschaffen dan heb jij het vak allang gehad want dat zou dan in 2012 een keertje gedaan worden. zorg maar gewoon dat je met een voldoende slaagt dan kan je tenminste over naar de volgende klas of examen doen!
  • Reactie door Anne op 27/10/2008
    Heey, CKV valt achteraf heel erg mee (als je het eindelijk afgesloten hebt). Ik had precies hetzelfde probleem met geld enzo, maar wat bleek bij ons op school??? Je mocht ook een film kijken voor een culturele activiteit. En vrienden hebben vast wel een leuke film, die je zo vaak kan kijken als je zelf wilt! En misschien ben je nog wel naar concerten geweest of iets anders waar je nog wel het 1 of ander van herinnert. Je kan trouwens meestal ook nog wel wat handige informatie vinden via internet. In ieder geval nog succes ermee, en ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
  • Reactie door Marijke op 27/10/2008
    bij ons op school hoef je dat allemaal niet te betalen. de school betaalt het gewoon. en wij hoeven maar naar 3 dingen te gaan. dat is best leuk hoor. naar bert visscher ofzoo, en je kan ook naar di-rect. we gaan dan ook nog een hele dag films kijken in een bioscoop. dus dan heb je gewoon geen les. en bij ons valt ckv bijna altijd uit. ik vind het prima zo..
  • Reactie door Eef! op 27/10/2008
    Ik vind ckv echt heel stom! waarom doe je het eigenlijk..:S
  • Reactie door robbert op 27/10/2008
    - kost geld - nutteloos, je leert er niks van - tijdverspilling - saai
  • Reactie door lies op 27/10/2008
    CKV valt bij ons nooit uit:( als dat wel zo zou zijn zou ik het al minder erg vinden... Die verslagen moeen alleen iets kleiner..en ik moet 8 dingen doen:O dat is te veel... 3 is ok
  • Reactie door Milou op 27/10/2008
    Wat jammer dat iedereen zo negatief is tegenover CKV! Het is mss niet het meest belangrijke vak, maar voor mij is het wel goed geweest voor mijn culturele ontwikkeling. En naar al die voorstellingen enzo gaan...ik vind eht superleuk! Maarja, bij ons hoef je oo niet naar zoveel voorstellingen, en je hoeft het bijna nooit zelf te betalen! Verder mogen wij ook uit heel veel shows kiezen, vorg jaar ben ik naar een supergaaf soort trance feest geweest! Dat was toen nl het eindfeest van een cultureel festival. Maarja, jammer dat mensen het allemaal niet leuk vinden, ligt denk ik ook wel aan de school en aan de leraar/lerares.
  • Reactie door harry op 28/10/2008
    ja ckv is kk minder
  • Reactie door appelsap 22 op 28/10/2008
    ckv is saai
  • Reactie door ckv suck's op 28/10/2008
    ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's ckv suck's
  • Reactie door S@nd0r op 28/10/2008
    K zit nu in mn examenjaar. K vraag mezelf nog steeds af waarom ik het heb gehad. Voor mij heeft het geen enkel nut gehad. Ze zouden het vak moet afschaffen gezien het aantal leerlingen die er ook het nut niet van inzien
  • Reactie door Jordy op 28/10/2008
    K sluit me hier helemaal bij aan. Wat kun je er nou mee?
  • Reactie door Jeroen op 28/10/2008
    K heb nog nooit zon ckvles gevolgd. K heb altijd gespijbeld. Dat waren 38 lesuren. Voor elk uur moet ik dit jaar nu 2 uur nakomen -_-
  • Reactie door Drs. Adriaensen op 28/10/2008
    Het is van uitermate belang dat je dit soort lessen wel gaat volgen!!!
  • Reactie door Jeroen op 28/10/2008
    En wat als k nou zeg dat ik dat nou eens niet ga doen?
  • Reactie door Drs. Adriaensen op 28/10/2008
    Culturel vorming is er van groot belang. Je gaat de dingen anders bekijken zoals je voorheen misschien nooit zou hebben gedaan
  • Reactie door lijn op 28/10/2008
    ik heb geen ckv ik heb namelijk kcv. en als ik de verhalen over ckv hoor(niet alleen van hier maar ook van klasgenoten die wel ckv hebben) ben ik blij dat ik kcv heb. dat is een stuk minder verslagen maken:D
  • Reactie door Olaf op 28/10/2008
    Ik vroeg me altijd af wat het nut was van CKV. ik heb het twee jaar gehad aangezien ik het op de mavo maar ook op de havo heb gehad. Ik ga er van uit dat je op school vakken krijgt waarvan je iets leert waar je later misschien ook nog wat aan hebt. Maar wat heb ik later eraan dat ik 2 jaar lang wat voorstellingen heb bezocht en er een verslag over heb gemaakt? Toen ik deze laatste vraag aan mijn toenmalige CKV-docent vroeg antwoordde zei dat het leuk was om het later terug te zien, en dat je dan zo hebt genoten van het vak zelf. Als ik later juist iets NIET wil is mijn CKV-verslagen terugzien, en ik zal zeker niet bij mezelf denken dat ik van het vak heb genoten. Kortom: CKV kan je het best omschrijven als een vak wat veel tijd kost (op school, maar ook je eigen vrije tijd) maar vooral ook geld, wat ik liever aan iets uitgeef wat ik zelf leuk vind.
  • Reactie door Lars op 28/10/2008
    Ik vind CKV een beetje een onzin, Je steekt er echt geen hond van op. Als ze dat nou deden bij de Cultuur vakken ofzo, maar nee iedereen moet het.
  • Reactie door A3ana op 28/10/2008
    Bij ons op school moeten we meer naar kunst kijken. Bijv een gebouw, beelden en schilderijen. Ook mogen we naar een concert of mogen we een boek uit de wereldliteratuur lezen. Het kost ons dus geen geld! Voor de lessen mochten we kiezen uit verschillende workshops, echt hele leuke. Ik moet nu een gedicht maken bij een schilderij en dat is echt heel leuk. Ik leer er echt veel van en je gaat ook kijken naar kunst en het leren waarderen.
  • Reactie door Gerard op 28/10/2008
    Geen goed woord over te spreken. Echt verspilling. Niemand die er baat bij heeft.
  • Reactie door geheimecode=4623 op 28/10/2008
    Ik heb er wel het n en ander van opgestoken. Ik zit nu op een kunstacadamie. Alleen dan heb je er wat aan. Ik moest met ckv bepaalde kunstwerken bekijken. Ik kijk nu ook weer heel anders aan tegen kunst
  • Reactie door John op 28/10/2008
    Mn ouders zeggen altijd tegen me: 'Doe nuttige dingen'. Dat zou dus betekenen dat ik ckv nu niet meer hoef te volgen. Of is dat een foute conclusie???
  • Reactie door Drs. Adriaansen op 28/10/2008
    CKV: ZINLOOS GELDVERSPILLING EN ONZINNIG En dan vooral geldverspilling. Ongelovelijk!
  • Reactie door MartinI op 28/10/2008
    School heeft niet zo veel geld als iedereen denkt, en kom op. Je gaat zelf toch ook minstens 4x per jaar naar de bios/concert?? Daar kun je ook een verslag van maken.. en die 2x extra-15euro is nou ook niet heel veel geld. Je kunt je verslag ook n de voorstelling maken. Zo lastig is het toch niet om een film/toneelstuk te onthouden?? En als je namen even bent vergeten, kijk je toch gewoon op scholieren.nl! Groetjes, martinI
  • Reactie door Stefan op 28/10/2008
    Maar ja als je zelf naar een film zou gaan moet het wel iets op het gebied van kunst hebben. Ik zou zelf niet naar zo'n film gaan. Dan val je in slaap enzo dan kun je nog beter thuis blijven. 9/10 leerling plukt toch een verslag van internet. Leraren weten dat zelf tog ook wel. Dat zij er dan het nut van inzien om leerlingen dan tog zo'n verslag te laten maken. Later kun je er bijna niks mee. Of je wordt zelf een ckvdocent die kinderen nutteloze lessen gaat geven waar ze later niks aa hebben of je gaat ergens in de kunstrichting wat bijna niemand wat lijkt natuurlijk.
  • Reactie door Jeffrey op 28/10/2008
    Ben jij martini baby??? Dan ken ik je
  • Reactie door Edwin op 28/10/2008
    Hallo allemaal, Wat leuk om eens te kijken op zo'n scholierensite. Laat ik nou net zelf een ckv-docent zijn. Ik begrijp niet waarom jullie juist nou ckv als een nutteloos vak beschouwen en bijvoorbeeld niet een vak als biologie. Misschien wil je later toch niks gaan doen in de biologiekant. En zo zijn er toch meer vakken die nutteloos zijn?? Reageer a.u.b. Mvg
  • Reactie door anoniem op 28/10/2008
    CKV kost alleen maar Tijd,geld en moeite
  • Reactie door CKV?, WEG ERMEE! op 28/10/2008
    CKV? Weg ermee! je leert er helemaal niks 't is verekte saai en bijv. een kaartje michael bubl kost als 120 euries o.0 en dan 6 voorstellingen :S das gewoon ruim 700 euro. GELDVERSPILLING, geef het lekker aan iets leuks uit. oftewel CKV nutteloos, tis gewoon een studieuur waar je niet eens mag studeren. tis een ophokuur !!! dus..... CKV? WEG ERMEE!CKV? WEG ERMEE!CKV? WEG ERMEE!CKV? WEG ERMEE!CKV? WEG ERMEE!CKV? WEG ERMEE!CKV? WEG ERMEE!CKV? WEG ERMEE!
  • Reactie door CKV sucks op 28/10/2008
    helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!1
  • Reactie door Wim op 28/10/2008
    Vanaf volgend jaar zal het vak ckv worden afgeschaft. Dit heeft inderdaad te maken dat het nut er niet van in wordt gezien door vele leerlingen.
  • Reactie door Scholier op 28/10/2008
    Ben het helemaal met je eens
  • Reactie door ejr op 29/10/2008
    ckv is kk saaaii!! je leerrt hellemaal niks! je hebt het een beetje over kunst en zo???? boeiend mensen!!??? wat is daar leuk aan?? WEG MET DAT VAAK!!!!!!!
  • Reactie door atjooow Nijkerk op 29/10/2008
    CKV is zinloos ik snap niet wat we er aan hebben en je moet er zelf voor betalen school wil dat wij dat doen niet wij zelf toch??? het was wel leuk geweest als je niet van die vragenlijsten hoef in te vullen en zelf er niet voor hoeft te betalen!!!!!
  • Reactie door . op 29/10/2008
    helmaal mee eens!!!dus.....het is zinloos:P
  • Reactie door Lara op 29/10/2008
    ckv hoeft helemaal niet veel geld te kosten. bij ons op school moest je ook een keer een veslag van een gebouw maken, nou die staan bij iedereen in de buurt en kan je gratis naar gaan kijken. ook een kunstwerk dat je ergens in je dorp of stad ziet staan kun je gebruiken voor een verslag en dit kost ook geen geld. bioscoop kun je een gezellige avond met vrienden van maken door met een paar te gaan, en als je dan de volgende dag ofzo je verslag aant maken bent en je weet het niet meer precies bel je een van je vrienden op, zo hoef je dus ook niet met dat formulier in de bios te zitten. veel museums zijn ook gratis dus dit kost ook al geen geld. en je kunt ook naar een goedkoper concert gaan in plaats van naar een optreden van een of andere beroemdheid. en ik moet zeggen dat ik best wat geleerd heb van dit vak. ik vond het ook niet leuk maar nu ik er op terug kijk heeft het echt wel zin gehad.
  • Reactie door Bruno op 29/10/2008
    Ik ben ook blij dat het vak vanaf volgend jaar ook niet meer bestaat. Helaas komt er natuurlijk wel weer een ander vak voor terug. Ben benieuwd.
  • Reactie door Bjrn op 29/10/2008
    K zou t eigenlijk dus volgend jaar krijgen maar het vak wordt afgeschaft. K hoor van veel mensen dat ze er het nut niet van inzien.
  • Reactie door ikke! op 29/10/2008
    Ik heb wel CKV maar ik hoef niet naar de film of naar een theater! Als ik hoor wat het allemaal kost enz. zou ik dat ook niet willen! Wij hebben wel een CKV pas.. kunnen we naar de film.. maar we hoeven niks in te leveren en het hoeft ook niet echt van school! Xx
  • Reactie door moi op 30/10/2008
    jezus man jullie zijn echt vaag, jullie houden een discussie over het nut van kcv er zijn belangrijkere dingen in het leven hhor!! :P
  • Reactie door ... op 30/10/2008
    het is CKV niej KCV:P
  • Reactie door tim op 22/01/2009
    haha CKV sucks!!!!!!!
  • Reactie door Erwin op 09/02/2009
    ik vind et altijd heel tof. alleen stellen mensen zich soms wel een beetje aan. en wij krijgen gewoon voorstellingen opgegeven. we mogen niet kiezen. we moeten ze vervolgens wel zelf betalen. I smell a conspiracy
  • Reactie door Ik op 15/03/2009
    CKV is echt heel erg zinloos!!!! Je krijgt natuurlijk wel geld op dat pasje, maar onze school haalt dat er gewoon af!!!! Dat kan toch niet?
  • Reactie door leraar ckv op 16/03/2009
    ckv is gwoon een kk vak
  • Reactie door je moeder op 17/03/2009
    ik vind ckv wel leuk
  • Reactie door je moeder op 17/03/2009
    ckv is het dopeste vak wat ik heb, geldverspilling me ass, dat klopt helemaal niet jullie zijn allemaal dom! Ik hoop dat ik nog lang ckv heb in mijn leven, ik kan niet meer zonder anders ga ik dood! 465925+ maar jonguns ik ga weer ff tijd en geld verspille h! nou check jullie gisteren mja dope grap van bram jwz. zie hem zo wel op zweinstein dus nou lekkere poffertjes trouwens want kga nu naar de kaasboer achter rogier aan rennen zodat die zijn klompen in kan lopen en dan ff naar runescape spele enzo, mja osm is ook wel grappig gwoon te mooi en teveel ruimte neemt het in xxxxxxx jullie moeders
  • Reactie door PUSSIES!! op 26/03/2009
    CKV, ik vind dat zo vreselijk dom, ik zakte bijna de 3e klas met wel 3 10'en en 2 9's met een zootje 7's, wat moet je er mee, kan mij cultuur boeien!! Tijdverspilling, geldverspilling en mensen die het leuk vinden zijn gewoon ziek! Ik vind de Nederlandse cultuur niet eens waardig om geleerd te worden, ik heb liever japans of een vrije uur i.p.v. CKV Damn, de regeering moet het ECHT gaan VERBIEDEN!!!!!!!! 'k wou dat WIJ stemrecht hadden, eerst de 1040 uur en ook al CKV, school is de derde Hell geworden!
  • Reactie door Ilse op 29/03/2009
    Ik vind het best leuk om naar concerten en andere voorstellingen te gaan. Maar om op maandag tot 4 uur op school te zitten omdat ik 2 uur extra CKV heb slaat nergens op. Ik vind dit; laat ons de verslagen maken en gewoon die 2 uur CKV vrij hebben.! Ik krijg steeds onzinnige powerpoints te zien, HEB IK NIETS AAN!
  • Reactie door stijn op 30/03/2009
    haahahahaah
  • Reactie door charlotte op 14/04/2009
    bestond er maar geen geld en alles moest gratis zijn!
  • Reactie door jorinde op 14/04/2009
    jezuss, wat zeiken jullie nou weer over ckv. je hebt geen huiswerk, en als je in een leuk groepje zit is t hartstikke gezellig, wille jullie zo graag leren dan?? omgg. btrr dit dan van allemaal bio hoofdjes in je kop stampen. njaa of je wil dat graag.
  • Reactie door jorinde op 14/04/2009
    je hoeft er niet persee wat aan te hebben. kbedoel .. tis maar net wat je leuk vind.. en t heeft geen eens zin om hier zo zielig te gaan zitten doen dat jullie ckv zo verschrikkelijk vinden, want de meeste die hierop reageren zyn mensen die t niet leuk vinden. maar der zijn der ook hartstikke veel die t wel leuk vinden. en je leert dr heus wel wat van. misschien niet wat jij wilt leren, maar aan geschiedenis heb je toch dan ook helemaal niks. daar zeiken jullie toch ook niet over? wat heb je deraan om te weten dat weetikveelwanneer de renaissance was ofzo. lekker boeieeeeend. ben benieuwd hoe t word op een school zonder ckv. 10x zo saai. met alleen maar leren leren leren;
  • Reactie door Ahmed op 21/04/2009
    CKV = BAGGER Ik bedoel tijdverspilling, geldverspilling, en je leert er totaal nix mee. Wie wil zoiets doen en als je naar een goede band wil kost dat al gou meer dan 50 euro. Zoveel geld ga ik echt niet uitgeven....
  • Reactie door d.r op 21/04/2009
    ik vind CKV echt enorm zinloos wie deze k*t les leuk vind is echt gek in mijn ogen
  • Reactie door d.r op 21/04/2009
    helemaal met je eens Ahmed XD
  • Reactie door anna op 21/04/2009
    ckv is gwn een zo'n zonde van mijn kostbare tijd! ik ga ook al zonder dat vak wel naar musicals enzo, maar nu moet je er verslagen van gaan maken, en iedere les een t saai filmpje kijken... CKV = NUTTELOOS!!
  • Reactie door GaGa op 22/04/2009
    Voor een keer naar een theater ofzo te gaan, ok. Dat kan je dan misschien nog wel betalen en je hebt ook nog een CKV- kaart, maar verder heb je er echt niks aan. Vooral met zo'n vragenlijst op je schoot! De bedoeling van een voorstelling is, dat je er van geniet, niet van leert! CKV = Duur! Je leert er wel van. Ik vind leren leuk en dat kan op allerlei leuke manieren. CKV is best ok, maar alleen als de school betaalt en het maar 1 keertje is.
  • Reactie door Tom op 23/04/2009
    De meest grote onzin sinds Groenlinks
  • Reactie door witje op 02/05/2009
    Volgens mij kan dat geld inderdaad beter besteed worden aan extra lessen Nederlands... (A)
  • Reactie door ik op 25/05/2009
    Ckv is als een grap zonder clue: Je laat het eerst rustig over je heen komen, en achteraf vraag je jezelf af of het de moeite van het luisteren waard was.
  • Reactie door Iemand op 12/06/2009
    Helemaal mee eens, maar ik heb een andere reden. Reistijd, en ik gebruik mijzelf als voorbeeld (maar dit is voor in het algemeen). Ik woon in een dorp met geen activiteiten die ik zou kunnen ondernemen, dus ik zou elke keer 15 km moeten reizen om een activiteit te doen (en niemand in mijn klas woont in de buurt. En nee, er is geen "betere" school). Hier ben ik dus vreselijk veel tijd aan kwijt, EN eventuele reiskosten (of: fietsen en NOG meer tijd, maar geen kosten). Op schooldagen is het nogal onmogelijk (dan is er gewoon geen tijd voor), en ik wil niet mijn halve weekend opofferen. Vakanties zijn inderdaad mogelijk, maar als ik alle activiteiten in een vakantie zou doen (inclusief de praktische opdrachten. Die moet je met je groepje doen, dus dat kan je niet zomaar ff alleen doen), zou ik geen vakantie meer overhebben! Ik heb gelukkig een aardige docent die erg soepel is en niet het type is dat op kaartjes gaat letten, dus ik probeer gewoon mijn geluk (ik maak de onderzoeken voor mijn groepje, zij doen de rest voor mij). Het ergste dat kan gebeuren is dat ik het moet overdoen in de zomervakantie, maar dat komt mij beter uit (kan je dus nagaan hoe erg het is :P)
  • Reactie door Wagenrace op 20/06/2009
    CKV is zinloos en geldverspilling. kun je dat geld niet gewoon beter gebruiken om kanker te stoppen of zo?
  • Reactie door Sonka op 05/10/2009
    Bwaah ben ik blij dat ik KCV heb ^^
  • Reactie door Sabine op 05/10/2009
    CKV is wel een leuk vak. Maar alleen als je ook echt iets mag doen, dus niet als je kunstgeschiedenis hebt ofzo. Dat is echt doodsaai.
  • Reactie door Jill.,., op 27/03/2010
    CKV is saai.. wij hebben een leraar die zelf bijna in slaap valt dusja...dat maakt het ook al minder leuk.voor de rest moeten wij die uitstapjes ook zelf betalen.. soms is het wel leuk maar meestal irritant omdatje die vragenlijsten in moet vullen:S
  • Reactie door Simone op 09/04/2010
    Ok.. en als mensen nu eens serieuze dingen erop zetten die je mening ondersteunen ipv.. CKV sucks.. of zoiets.. Dat is alleen maar klagen om het klagen.. En als je dat wilt doen ga dan aub een andere inbreng verpesten daarmee. Dat ondersteunt de goede inbreng zeker NIET van degene die met deze discussie begon.. Zelf heb ik ook CKV gehad.. Voor een gedeelte ben ik het wel eens met de stelling. Je moet inderdaad op sommige scholen (maar dit is erg school afhankelijk) grote formulieren invullen zodat je eigenlijk nog niet op de voorstelling kan letten en ja, veel moet je ook uit eigen zak betalen.. Waar ik dan niet mee eens ben zijn de mensen die klagen dat een voorstelling 70 euro kost. Je hoeft NIET naar een voorstelling van 70 euro te gaan. Dat is een keuze die JIJ maakt en waar JIJ zelf verantwoordelijk voor bent. In dat opzicht laat CKV je dus naar andere voorstellingen kijken, kijken wat mensen doen in jouw eigen omgeving (denk aan locale voorstellingen van een locale theater groep) of aan dingen waar je nooit zou zijn achtergekomen als je dit vak niet had gehad. Geef goede argumenten vraag aan de docent wat het doel van ckv is en als er veel goede argumenten komen kan het misschien vanuit de regering iets aan gedaan worden?
  • Reactie door JUMOERRRR op 22/06/2010
    ckv is gewoon cheeeaaap swa, echt voor de skeere overheid