Door Scholieren.com te bezoeken geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Ben je onder de 16? Zorg dan dat je toestemming van je ouders hebt om onze site te bezoeken. Lees meer over je privacy (voor het laatst bijgewerkt op 25 mei 2018). Akkoord Instellingen aanpassen

Het laatste examennieuws, de beste samenvattingen en uitlegvideo's per vak, tips om je optimaal voor te bereiden.

Alles over de eindexamens Alles over het CSE

Dit is een oud artikel uit het archief van Scholieren.com, door omzettingen kan de lay-out er rommelig uit zien.
Artikelen van nu, vind je hier.

Game review: Beautiful Katamari - Xbox 360

Geschreven door Scholieren.com op 02/04/2008
In 2004 kwam het spel Katamari Damacy uit op de Playstation 2. Dat spel werd gezien als vernieuwend, het was moeilijk te zeggen onder welk genre het viel. Was het een puzzelspel of een platformer? Het was niet echt in een categorie in te delen. Wel was het duidelijk dat het anders was. Een vreemd, leuk spel dat je aandacht niet zomaar verliest. Nu debuteert Beautiful Katamari op de Xbox 360.[Zwart gat]
Het spel begint met een stripverhaal rond de Koning van de Kosmos. Hij heerst over de ruimte en alles wat daarbij hoort. Deze koning is beetje verstrooid, hij kan aardig wat onzin brabbelen. Op een middag is hij een potje tennis aan het spelen met n van zijn bedienden, en omdat hij zo?n gruwelijke tennisslag heeft, boort hij een gat in de ruimte wanneer hij een bal verkeerd raakt. Hij veroorzaakt een zwart gat dat alle sterren, planeten en andere dingen opzuigt.

[Katamari]
[plaatje:2]Het doel van het spel is dat jij als Prins van de Kosmos deze planeten, sterren en werelden terugbrengt. Dit doe je door op aarde zoveel mogelijk objecten op te rollen tot hele grote ballen (Katamari's), en daar worden nieuwe planeten en sterren mee gemaakt.

[En de grootste...]
Met het creren van de Katamari zal je verschillende opdrachten krijgen, de ene keer moet je zoveel mogelijk drinken verzamelen, de andere keer waardevolle spullen als kettingen, geld, kandelaren, noem het maar op. De verschillende Katamari die je tijdens het spel bij elkaar rolt, kan je via Xbox live vergelijken met andere spelers. Zo bestaat er een lijst van de grootste Katamari.

[En?]
Als je het spel nog niet kent, dan is het leuk om het te proberen. Het heeft een vrolijke sfeer door de gekke koning en het aparte verhaal. Zelf vind ik dit spel leuk om zo nu en dan even te spelen, ik zal er niet uren achter zitten. Over het algemeen duurt het ook niet echt lang om het uit te spelen, misschien een paar uurtjes. Of het de prijs waard is van een nieuw spel? Ik zou misschien even wachten tot ie iets goedkoper is.

Cijfer: 7,5