Door Scholieren.com te bezoeken geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Ben je onder de 16? Zorg dan dat je toestemming van je ouders hebt om onze site te bezoeken. Lees meer over je privacy (voor het laatst bijgewerkt op 25 mei 2018). Akkoord Instellingen aanpassen

Dit is een oud artikel uit het archief van Scholieren.com, door omzettingen kan de lay-out er rommelig uit zien.
Artikelen van nu, vind je hier.

Staken of rellen?

Geschreven door Bjorn op 27/11/2007
Dit jongetje werd opgepakt op verdenking van het gooien van een ei.

 
  • Reactie door Jon op 27/11/2007
    pwned!
  • Reactie door ikkke op 27/11/2007
    niet slim
  • Reactie door ik op 27/11/2007
    wie doet nou zoiets
  • Reactie door stefan op 27/11/2007
    net goed vieze jutten
  • Reactie door kees op 27/11/2007
    blijf toch van dat kind af!
  • Reactie door JOEY op 27/11/2007
    gay politie
  • Reactie door Joey op 27/11/2007
    Voeg me teo joeyschuur@hotmail.com joey@live.com
  • Reactie door jooo op 27/11/2007
    Hopelijk mag ie alles zelf opruimen, verdiende straf, stoere jongen hoor! En die "juten" mogen best wat harder optreden, paar rubberen kogeltjes mogen best gaan rondvliegen.
  • Reactie door noname op 27/11/2007
    beetje rustig aan met zoon klein ventje, lijkt alsof het een speelgoedhondje is zoals hij hem vastpakt
  • Reactie door dodo op 27/11/2007
    neem de teks onder de foto weg en zet er neer poliete brengt jongen in veiligheid , ndat hij door een paar losgeslagen scholieren enkle ieren tegen zijn hoofdt heeft gekeren hoe zie je de foto dan...... groet mama dodo
  • Reactie door Kees op 27/11/2007
    Mama Dodo wil dus de waarheid verkrachten. Die oom agent arresteert een jochie om het gooien van een ei (was gisteren ook op tv te zien). Jammer dat de rest er niet op reageert en keurig achter dat lint blijft staan. Hup de scholieren!
  • Reactie door Derks op 27/11/2007
    nou zo hoor je een scholier niet te behandelen, en terecht dat we staken!! ik maak elke dag al zat lange uren! Jongeren hebben ook rechten h!
  • Reactie door Biatch op 27/11/2007
    Lel :x. Stoere jongen hoor! Komt hij lekker ff rellen met z'n mattie's en nu is hij nog stoerder en zit hij thuis aan z'n vrienden op youtube of tv te vertellen ''Check mij! Daar sta ik''. Huhu, stoer hoor ;x NOT!
  • Reactie door Sjeik op 27/11/2007
    staken blablabla... opzouten..de helft weet niet waarom ze op straat staan.. ja iets met uren of zo?? donder op joh, de meesten staan juichend op film en maar lekker rellen en stoer doen. en dan politie afzeiken omdat er ingegrepen wordt?? Niet zo janken joh, je moet blij zijn dat ik en velen met mij het niet voor het zeggen hebben want dan werden jullie stuk voor stuk terug die scholen ingeslagen. stelletjes neppers, oh ik moet zo lang naar school weeehh..."BAM" hier joh.. "BAM" hier nog een...nou heb je nog maar n oog open om naar dat schoolbord te kijken.. luie honden
  • Reactie door DaHype op 27/11/2007
    Net de krant gelezen.. "stakers" hebben auto's vernield en ruiten ingegooid. De eerste "staker" die mijn auto aanraakt heeft mazzel, die hoeft nooit meer naar school, die eindigt op een vermiste personen poster... wat een zielig volk joh..
  • Reactie door CTM op 27/11/2007
    Ik vind het goed dat de scholieren staken, ze hebben gelijk, er worden veels te veel onzinnige uren gedraaid
  • Reactie door Pwnage op 27/11/2007
    Relle!!!!!!!!!!!!!!!
  • Reactie door Erik op 27/11/2007
    het is goed dat er gestaakt word maar je kunt het ook normaal doen, zoals geen rellen enzo...
  • Reactie door Loes op 27/11/2007
    ik vind het okee als de scholieren gaan staken, dat moeten ze zelf weten, maar ze moeten geen rellen gaan veroorzaken, want dat slaat echt nergens op.. zoals er al werd gezegd: de meesten weten niet eens waar het over gaat, alleen maar stoerdoenerij!! zielig hoor..
  • Reactie door Rens op 27/11/2007
    ik vind al die stakingen dom. We moeten al 8 jaar lang de 1040-norm halen. Het enige probleem is dat er strenger opgetreden word. En wees blij met 1040 uur! Het is ongeveer 30 lesuren per week. Dat is dus echt heel weinig. Elke dag rond 2 uur uit, in mijn geval dan, is niet slecht. Je kan ook 35 uur per week op school zitten, dan was het wat anders!
  • Reactie door CTF op 27/11/2007
    Jongen het gaat niet om de uren maar om dat je zinloos les hebt om de uren te halen. Wij zijn 2 jaar geleden gepakt op te weinig uren en dat is echt geen pretje vorig jaar kregen zoveel uren boete wat onhaal was (zeker als je na gaat dat 95% de 1040 nie haalt). Nu moeten hebben weer dezelfde straf omdat we de boete uren niet gehaald hebben. Dat was ook de reden dat wij als 1 van de eerste scholen al staakte. Niet zoals de meeste afgelopen vrijdag.
  • Reactie door florine op 27/11/2007
    GO SCHOLIEREN! ben het helemaal met ze eens!
  • Reactie door Co op 27/11/2007
    jmmr dat het hier in de buurt niet zo gaat als in middelburg aanpakken de helft weet niet wrm ze er staan
  • Reactie door Kasper op 27/11/2007
    die kinderen weten niet waar ze over praten. Echt iedereen die staakt: zoek eerst uit waarom je staakt en probeer het dan te snappen. Echt kinderachtig...daarbij bemoeien de meeste kinderen zich met dingen waar ze helemaal NIKS mee te maken hebben...Als je zo graag vrij wil van school ga dan gewoon niet...
  • Reactie door Anna op 27/11/2007
    Ben het met de scholieren eens..het maakt niet uit dat ze niet weten waar het om gaat..tis beter dat ze er gewoon staan..:P maar rellen gaat wel een beetje ver!!
  • Reactie door Anna op 27/11/2007
    en als juh langer les krijgt gaat de kwaliteit van de lessen alleen maar achteruit!!
  • Reactie door Dhr. Visser op 27/11/2007
    Nu hebben alle scholieren weer eens flink laten zien waarom ze van de straat gehouden moeten worden:) het was echt een ramp... k ben scholier... maar k vind dit te ver gaan door de scholieren :) er word woensdag overgesproken en DAN zien we wel verder niet eerder
  • Reactie door Bab op 27/11/2007
    Het was echt erg in Purmerend, JvE waar ik op school zit, was helemaal erg. En het waren idd rellen ipv een staking. Het had veel beter georganiseerd moeten worden. Nu is de school bijna een gevangenig geworden o_0 zonder schoolpasje kom je de school niet meer in...
  • Reactie door xSimone op 27/11/2007
    Heey,, bij ons was vorige week vrijdag en vorige maandag (2 dagen geleden) was er dus ook staking... woensdag (morgen) gaat onze school weer stake en vrijdag ook! dan doet haast iedereen mee! maar... vorige week vrijdag deed ik mee maar niet meer! 1x vind ik leuk maar om zo lang nog door te gaan is een beetje overdreven.. ok... aanstaande vrijdag ga ik denk ik ook... alleen ik vind het echt niks aan als er telkens met vuurwerk naar de politie word gegooid! vet dom! (mijn mening is dat) Rellen? NEE! Staken? JAA! ik vind het zoooo onnodig om geweld te gebruiken! ze luisteren zo zonder rellen ook wel naar ons! Kijk eens hoevaak we al op tv zijn geweest! vet leiip!
  • Reactie door xSimone op 27/11/2007
    Oja! ik vind staken ook alleen echt goed als ze ook weten waarom ze staken! sommige moloten weten niet eens waarvoor ze staken ze doen alleen maar mee met "de groep" omdat die stoer zijn ofso... nou heb ik me preek wel ghad! Xx doeii
  • Reactie door xSimone op 27/11/2007
    en nog iets vergete... RSG - SNEEK op die school zit ikk!
  • Reactie door WeBeatTheme op 27/11/2007
    ik vind het maar goed ook dat de scholieren staken,degene die tegen is,laat die maar eens 1040 uren draaien,kijke hoe ze dan praatte,en dan zeggen ze over ons luiaards,wij durven teminste voor ons recht op te komen!!!!!
  • Reactie door Tom op 27/11/2007
    Wat is nou 1040 uur. Als je later iets wil bereiken moet je wat doen. en niet gaan zeiken over die 1040 uur die je al jaren draait. Die stakingen van dat TUIG is alleen om dingen te slopen en de rust te verzieken. de helft weet niet eens waar het omgaat (NOS). Ze moeten dat tuig streng aanpakken !!! En ze leren wat normaal gedrag is !!! Smerig TUIG !!
  • Reactie door Max op 28/11/2007
    jehoeft niet meteen zoon klein jochie aan te pakken is nergens voor nodig
  • Reactie door SCZ Zoetermeer op 28/11/2007
    Meer Staken Meer Rellen Dat is het tog? Slaat Nergens op maar als ze is op|<an|<eren met die lange dagen dan vindt ik het best maar we zitten lang op school die 10e uur moet voor huiswerk zijn (thuis) niet op school ik ben het met de stakers eens! maar de rellen moeten iets minder en als jullie nou zo stoer zijn waarom rennen jullie dan weg van die politie als ze komen sla er dan meteen op los maar nee jullie scheiten in jullie broek!
  • Reactie door SCZ Zoetje op 28/11/2007
    En Jochie die opgepakt is helaas voor jou het is je eigen schuld! wees blj dat hij geen ei terug gooide!
  • Reactie door Bart op 28/11/2007
    Hey mensen! Rellen zijn niet goed! Demonsteren wel.!!!!
  • Reactie door mullie op 28/11/2007
    waarom zo hard oppakken geef ze een waarschuwing (niet slim van dat jochie) ,als ze doorgaan naar de ouders geen straf
  • Reactie door bob op 28/11/2007
    kiek sn klien mannetje man gerum
  • Reactie door danny op 28/11/2007
    lekker blijven staken !!!!!!!
  • Reactie door Rens op 28/11/2007
    Jongens vrijdag naar Den Haag he !!
  • Reactie door Tom op 28/11/2007
    Vrijdag is STRAFBAAR, Lees de KRANT !!!
  • Reactie door ouderraad op 28/11/2007
    staken is goed en ook oke, onze ouderaad geef ook steun aan de kinderen, maar helaas weet een klein gedeelte maar wat een staking inhoud,en waarom er gestaak wordt,en hoe men moet staken rond rennen, eiren gooien , en rellen heeft niks met staken te maken,
  • Reactie door ilovemusic op 28/11/2007
    Beetje matig, hoe de politie ingreep ... Door zo heftig in te grijpen krijgen ze alleen nog maar minder respect van de mensen ... Voor zover ze respect hadden .......
  • Reactie door Nina Nic. op 28/11/2007
    Nee oke, vernielingen zijn ook niet goed... Maar staken mag toch wel?! Lekkere democratie !! :S
  • Reactie door nick op 28/11/2007
    lkkr nutteloos. wat boeie die paar uur per jaar nou??:S het scheelt 40 uur ofzo.. dat is 1 uurtje per week. Daar ga je echt niet dood van ofzo :S
  • Reactie door ik.. op 28/11/2007
    hoe bedoel je tot 2 uur na school? mocht je willen!tot 4 uur! elke dag:O
  • Reactie door Lilian op 28/11/2007
    Is 't niet zo dat als je minder uren hebt, dat je dan ook meer zelfstandig thuis moet doen? De hoeveelheid stof gaan ze denk ik niet verminderen... En hoe meer je zelfstandig thuis moet doen, hoe minder het gebeurd. Toch? Ok, er bestaan vakken waar ik het nut ook niet helemaal van in zie, maar ze bestaan dus ze zullen wel ergens goed voor zijn lijkt me.
  • Reactie door Mij op 28/11/2007
    Dit is een opdracht voor Nederlands waar ik dit onderwerp voor heb gekozen. Aantal uren op school mag niet verlengd worden. Ik vind het voorstel van de regering om het aantal uren school te verlengen belachelijk. Dat heeft meerdere redenen. 1. We komen nu al bijna om in het huiswerk. Als we nog meer school zouden krijgen zullen veel jongeren tot diep in de nacht bezig zijn met hun huiswerk. Dan krijgen ze last van slaaptekort en zullen ze dus minder goed kunnen presteren op school. 2. Leerlingen die in een andere plaats wonen dan waar hun school is zijn pas laat s avonds thuis. 3. Als je veel langer op school zit heb je minder tijd voor sporten of iets dergelijks, dus jongeren zullen eerder dik worden. Het LAKS (Landelijk Actie Komitee Scholieren) is het ook al niet met het voornemen van de regering eens. Dit zijn de redenen die ze op hun website http://stop1040.nl hebben gezet: De huidige onderwijstijd wordt door 93% van de scholen niet gehaald, deze geven lang niet allemaal slecht onderwijs. zorgt ervoor dat leraren buiten schooltijd moeten vergaderen waardoor de werkdruk hoger wordt. zorgt ervoor dat leraren niet meer op bijscholing kunnen, om zo lesuitval tegen te gaan. Vooral op de lange termijn benvloedt dit de kwaliteit van het onderwijs. zorgt ervoor dat buitenschoolse activiteiten zoals stedenreizen, musea bezoeken e.d. beperkt worden omdat ze niet onder de onderwijstijd vallen. gaat tegen het maatwerk op scholen in; nu is er geen tijd voor bijlessen en als je het met minder af kan, kun je je moeilijk buiten het normale programma ontwikkelen. is bedoeld om lesuitval te verminderen, maar er vallen nog steeds evenveel lessen uit en de lessen worden niet opgevangen door een docent van hetzelfde vak. is structureel ondergefinancierd, hierdoor hebben scholen niet genoeg middelen om de norm te halen. dwingt scholen om nutteloze zelfwerk-uren in te voeren. Deze lessen worden zelden door een bevoegde docent begeleidt. is niet berekend op het groeiende lerarentekort. Hierdoor wordt het simpelweg onmogelijk om de uren goed te vullen, daarom moet het rendement van de lessen omhoog. ligt ver boven het Europese gemiddelde. Een verlaging zou scholen ademruimte geven zodat ze geen noodoplossingen hoeven te bedenken, zoals nutteloze lesuren. scholen (die wel kwaliteit leveren) zullen niet zo snel een hoge boete krijgen. de eerste stap zijn naar een constructieve discussie over een goede oplossing voor de onderwijstijd. de gevolgen van het lerarentekort deels kunnen opvangen. Wel moet hiervoor het rendement van de lessen omhoog! Op de lange termijn moet kwaliteit boven kwantiteit staan. Minimaliseer de rol van cijfertjes in de beoordeling van scholen door de Onderwijs Inspectie. kan afschaffing van de onderwijstijd de eerste stap zijn om de kwaliteit van het onderwijs bij te wortels aan te pakken. moeten we gaan letten op kwaliteit (doorstroomcijfers, slagingspercentages, mening scholier etc etc). Hierdoor kunnen we beter zien of scholen daadwerkelijk goed onderwijs geven. zou een school die slecht presteert aangepakt moeten worden, dan kan er eventueel wel een urennorm opgelegd worden. Er is ook een protestlied voor gemaakt die op deze site staat: http://stop1040.nl/wp-content/uploads/2007/11/1040-liter-badwater-meander-bigband-128kbps.mp3 Er zijn duizenden scholieren die hier ook zo over denken. Dat blijkt wel uit de honderden protestacties die er worden gevoerd. Meer heb ik hier eigenlijk niet over te zeggen omdat er vanavond (woensdag) pas een spoeddebat is over dit onderwerp is. Als het niet doorgaat roept het LAKS alle Nederlandse scholieren op om (op een beschaafde manier) te gaan protesteren.
  • Reactie door miszbitch op 28/11/2007
    ik ben het met die gozer eens wie gaat er nou nie eieren gooien er is tch niks mis mee.. jah als je iemand in elkaar trapt kan ik ht met voorstelen van die jutten maar om een eitje hij moet zich zelf een keertje op pakken man.. !!>>..~..GEWOON BLIJVEN STAKEN..~ ..<<!!
  • Reactie door Tom op 28/11/2007
    Er wordt alleen maar gestaakt door het TUIG. Ze kunnen amper tot 1040 tellen en doen dit alleen maar dingen te vernielen en van school weg te blijven. Denk na en ga niet tussen dat TUIG staan !!!
  • Reactie door >>LOVE<< op 28/11/2007
    STAKEN!!JAAAAAAA RELLEN>>>NEEEE!!!!
  • Reactie door Thomas op 28/11/2007
    ff een rekensommetje Een jaar bestaat uit 8760 uren daarvan moeten we er 1040 op school zitten. Een gemiddelde scholier slaapt 8 uur per nacht dat is 2920 uur per jaar. Nooit geweten dat het er zoveel waren:p Een gemiddelde scholier sport nog 2 uur per dag dat is 730 uur per jaar Ook maken we nog 2 uur huiswerk dat is ook 730 uur Conclusie????
  • Reactie door Maraaa op 28/11/2007
    Ugum.... STAKEE is gevaarlijk heb ik gemerkt :P ik kreeg gwn een rOtjee in mu KapiChOn gelukkig zag ik m en goOide 't rOtje weg mr die kwm bijna op een vriend vn me :P
  • Reactie door daan op 28/11/2007
    netjes van die jongen! kom op voor onze rechten
  • Reactie door CTF op 28/11/2007
    Het gaat niet om kwaliteit maar om kwantiteit nu en dat moet andersom zijn. Men wil meer begleiding voor leerlingen maar geeft geen geld, extra, men wil meer uren maar geeft geen geld, men wil kleinere klassen maar geeft geen geld, En ons onderwijs is egt niet zo slegt nee in tegendeel wij hebben veel meer les dan in verglijking met de rest van de wereld en de kwaliteit is op zich ook niet zo slecht maar die uren die we extra maken zijn alleen duurder en we leren daar niks mee.
  • Reactie door Anne op 28/11/2007
    Staken is oke, maar relletjes schoppen niet,, verzin dan met de HELE school een actie waar je wat aan hebt, ipv individueel auto's in te slaan en bommetjes af te steken en eieren gooien ! zoieso hebben een heleboel scholieren niks aan de 1040 uren norm , want die komen gewoon totaal niet aan 1040 uur, en heeft het dus ook geen zin om te staken! zelf staak ik wel, maar relletjes schoppen, daar doe ik niet aan mee.
  • Reactie door Mick op 28/11/2007
    Whaha, pwnd 4 live
  • Reactie door Tim op 28/11/2007
    Mee eens, we zitten op school om wat te leren niet om elkaar bezig te houden, wat hebben we nou aan een paar uren in de week dat we Huiswerk op school moeten maken, kan je beter thuis doen. Ok dingen slopen moet niet kunnen, maar verder gewoon Staken vrijdag
  • Reactie door Arantxa op 28/11/2007
    De palestijnen mogen het wel maar wij niet? Ok, tuurlijk, dit gaat allemaal een beetje ver, maar is het nou ook weer niet typisch Nederlands om dit op te blazen? Denk nou eens na; een rebelse tiener leest in de krant: stakers in gevecht met politie, vijf leerlingen opgepakt. Rebelse jongere denkt dan: "Hey, cool! Wil ik ook!" en voor je het weet staan er inderdaad tig jongeren eieren te gooien naar de 'juten'. Als ouder doe je dat toch ook? Eerst waarschuwen natuurlijk, maar na een tijdje gewoon negeren, dan houden ze vanzelf op, maar zo te zien moet de sterke arm van de wet weer even laten zien hoe sterk ze wel niet zijn... Dus meneer de motorjood, zullen we een deal sluiten? Steek die gummiknuppel in je hol en ik ga weer terug naar school!
  • Reactie door HARRY LOCO op 28/11/2007
    We got the right to Protest ! HIT ! ; Nearly born you are already dead All the garbage they put in your head Even childhood is no longer save Whos going to stop this conservative wave? They can send you to prison they can send you to war They hit you so hard you dont feel anymore Then theyll learn how to smile when you kill Youre like a puppet on a string against your will they are so obtained by their possessions to be clever and rich is their obsession another mans life is for them just a game one day they will wake up in shame power to the people is what I say whos doing the job anyway? Its time for politicians to understand Who is really running this land Chorus Go hit and strike nothing is what it likes You got the right to protest and stop Refuse ,refuse
  • Reactie door Rchd op 28/11/2007
    Schaaaaaaamteloos
  • Reactie door geheim.. op 28/11/2007
    bij ons zijn ze nog steeds aan het staken.. ik had het in het begin gemist maar er word zelfs door de scholieren met vuurwerk gegooid.. er wordt door sommige leraren gezegt dat ze niet tegen ons op kunnen 600 kinderen minimaal tegen die paar leraren en leraressen XD
  • Reactie door Mijss op 28/11/2007
    Heeey! Dingen vernielen lijkt me niet de manier.. en ik denk niet dat ze luisteren..
  • Reactie door Uusi op 28/11/2007
    Staken lijkt me echt zinloos.. ze luisteren idd toch niet! enne.. dat jongetje is wel echt jong nog! Zeker te jong om te staken!
  • Reactie door Willemblaeu!!!! op 29/11/2007
    Epic win!!!!!!! maar waarom niet die andere grote mongolen die mensen in elkaar slaan oppakken? Rot politie, Oppakken die eiergooiers!!! xD
  • Reactie door Scholier op 29/11/2007
    Lagge tog.
  • Reactie door FF eerlijk op 29/11/2007
    Scholieren hebben geen stemrecht, ze moeten tog wat om politiek NL wat duidelijk te maken.
  • Reactie door !!staken!! op 29/11/2007
    eier gooiers ik steun jullie!! minder uren!!!!!
  • Reactie door M op 29/11/2007
    Ik ben het er niet mee eens dat scholieren staken om 1040 uren. Wat maakt het nou uit dat je 1040 uren hebt? Dat is gewoon de normale norm die we altijd al hebben gehad. De ''stakers'' kunnen maar beter kappen met staken voor dat ze een boete kunnen krijgen t.w.v 2000,- euro of een taakstraf. Als ik zelf de politie was geweest, had ik de ''stakers'' alleen een boete van 2000,- gegeven en geen taakstraf. Van een taakstraf leer je niks, van geld uit geven wel. En vooral aan zoiets! Wedden dat ze gelijk gaan stoppen met staken omdat ze ''weer'' een boete voor niks krijgen?! De boel vernielen en gaan rellen, hoe slecht kun je ooit zijn. En inderdaad, de meeste staan er om stoer te doen en om in de krant te kunnen komen. Ik hoop dat de politie morgen veel harder gaat optreden dan wat deze week is gebeurd. Niet normaal toch?! Kom nou, doe normaal! En ga ''staken'' zoals je moet staken en geen ''relletje'' trappen wat de jongeren doen... Dan kun je wel heel erg zwaar door de grond zakken. Nou zogenaamde ''stakers'', succes met het ''staken'' voor morgen!
  • Reactie door ei op 29/11/2007
    Ik vind dat staken zonder rellen en eieren gooien moet verlopen. Je kan ook staken zonder alles stuk te maken.
  • Reactie door notch op 29/11/2007
    vrijdag staken !!!!!!!!!!!!!!
  • Reactie door notch op 29/11/2007
    wel zonder eieren natuurlijk!!!!! :P
  • Reactie door notch op 29/11/2007
    als je met eieren gaat gooien ben je echt een konjo
  • Reactie door Lalalala op 29/11/2007
    leuk ist wel met vuurwerk enzo maar ja het werd een plunder tocht door de kijk shop mss wat overdreven maar wel leuk voor keertje en ook nog met een doel.
  • Reactie door tom op 29/11/2007
    met een doel? :D wat is dat zielige doel dan? ooooooooeeeeeeeeeehhhhhhhh stoer. 90% weet niet eens waarom hij daar staat. en die 120 uren die vervallen zullen gewoon ten koste gaan van de leukere vakken (gym, muziek, tekenen etc.) echt niet van wiskunde of frans..... Dus kap aub met die Vrijdagstaking en ga niet! Het heeft toch geen zin
  • Reactie door hoolifans op 29/11/2007
    Die maja van bijsterveld, kan je niet tegenhouden met een spandoekje of een cool yell!!!!!!! Het is juist goed nu komt het meer in het nieuws!!! de enige manier om die naieve mensen in den haag te shockeren!! Stand your ground, and fight!
  • Reactie door anoniem op 29/11/2007
    lekker infantiel zeg dat staakgedoe. Wat ik wel moet meegeven is dat ik zelf ook absoluut ontevreden ben met mijn uren. Ik heb 35 uur per week,en dan niet eens elke dag kwart voor 3 uit. Er zitten ook vaste tussenuren in. Soms ben ik 2x per weerk kwart over 4 uit. Op dat soort lange dagen zit iedereen languit op zn stoel is niks aan. Ik pleit voor 30 uur per week
  • Reactie door STAKUHH op 29/11/2007
    Die 1040 uur is egt niet goed man, al die uren die je op schol huiswerk maakt zijn ook nergens goed voor.:@
  • Reactie door Jol op 29/11/2007
    nou, het lijkt dat de meeste mensen die klagen over de stakers niet weten waarom de scholieren nou staken! ze zeggen zelf wel dat de scholieren niet weten waarom ze staken... maar zelf weten ze dat ook niet en door al de "slechte" beelden op televisie denken ze gelijk dat we alle auto's kapot trappen. ze begrijpen niet dat de journalisten niet de 1000 man keurig netjes stakende scholieren filmen maar de 25 tal relschoppers die uit zijn op vernielen.. tuurlijk zullen ze dan die 25 relschoppers filmen! want DAT is sensationeel! ik als Lid van de Leerlingenraad weet dondersgoed waarvoor ze staken. (al deed ik zelf niet mee. me toetsen gaan op dat moment toch echt voor ;) )
  • Reactie door hilde & jetske & dyonne op 30/11/2007
    hallo das kei zielig da kleine jongetje nu al opgepakt
  • Reactie door Houda op 30/11/2007
    Om een ei? Overdijfen is ook een vak!
  • Reactie door HxCkiddo op 30/11/2007
    ik zen van belgi en welle hemme ook gestaakt, veu te late tone da welle solidair zijn. =D
  • Reactie door Lotte op 01/12/2007
    Het valt mij wel op, dat veel mensen vinden dat de scholieren zielig doen vanwege het staken, maar aangezien ouders, en mensen zonder kinderen al helemaal, niet eens weten hoe het er aan toe gaat op middelbare scholen, en zij dus in feite geen recht van spreken hebben. Het is geen twintig jaar terug meer, een groot deel van het op school zitten bestaat uit tussenuren, en als de schooltijd langer gaat duren worden dat alleen nog maar meer tussenuren. Veel scholen kunnen dat probleem niet oplossen, dus daar kunt u geen commentaar op geven, er zijn nu eenmaal te weinig leerkrachten, en ook te weinig geld. Want ook de kwaliteit van het onderwijs gaat achteruit, maar voor meer uren word neit meer geld vrijgemaakt. Dit betekent dat wij klassen krijgen van vaak meer dan 33 leerlingen per uur, terwijl de lokalen daar neit op gebouwd zijn en klassen vanaf 35 leerlingen officieel gehalveerd moeten worden, maar daarvoor zijn er te weinig lokalen, en dus komen er meer tussenuren. Of de school zou moeten uitbreiden, maar waar zou het geld vandaan moeten komen om te bouwen? Leerlingen hebben alle recht om te staken, dat het er af en toe te bont aan toe gaat is daarbij niet eens de schuld van de scholier. Met eieren gooien, dingen stukmaken, dat komt vooral doordat leerlingen niet weten h ze moeten staken. Bijna iedere volwassene weet hoe het werkt, staken, na de jaren 60 en 70, maar voor ons scholieren is het een heel nieuw concept, bijvoorbeeld dat het officieel gemaakt moet worden, hoe moeten wij, op organisaties zoals het LAKS na dan, dat nou weten? m.v.g. Lotte
  • Reactie door lex op 01/12/2007
    ze moge gerust stake, zolang ze het maar fatsoenlijk doen, dus geen rellen, want dat verpest het voor iedereen, en degene die zegge van goed slaan tege die scholieren, dat soort mensen moeten ze mee de kogel geven.
  • Reactie door thomas op 02/12/2007
    staken, staken, staken!!!
  • Reactie door WLT op 03/12/2007
    eey , doe toch allemaal niet zo moeilijk man , geef mij 950-900 uren in een jaar en we praten nergens over lataah
  • Reactie door Gijsje ! op 05/12/2007
    Hoe de regering en de politie met jongeren tussen de 12 en de 18 omgaan is echt achterlijk. Natuurlijk kan je rellende hooligans niet zomaar hun gang laten gaan. Maar ik heb politie met knuppels tegen jongentjes van 12 zien slaan en ik werd er gewoon stil van. De 1040 uren norm klopt gewoon niet, het is een fout rekensommetje waarbij niet goed is nagedacht. Ik zit nu bijvoorbeeld ondere lestijd in een klas waar mensen schreeuwen, krijsen, op stoelen dansen en waar de juf driftig aan haar surprise werkt omdat mijn leerkracht Duits is uitgevallen en dus maar vervangen moet worden door iemand die er de ballen verstand van heeft. Ik zou nu liever naar huis gaan, nog even met vrienden kletsen, iets leuks doen zodat ik rond 4 uur/ half 5 aan mijn huiswerk kan beginnen. Ik zit 2 dagen in de week tot 5 uur op school waarvan ik gisteren zelfs een uur heb geslapen ! dan praat je nog wat met vrienden, vertrek je om 6 uur, half 7 thuis, eten, huiswerk maken, naar bed. En dan is er ook nog zoiets als hobby's. Het is gewoon achterlijk.
  • Reactie door hoi op 06/12/2007
    hoi
  • Reactie door kippetje op 28/05/2008
    heej zo zielig,volgens mij is die jongetje pas 10 of 11!!:(:(
  • Reactie door kots op 06/06/2009
    whahahahaha opgepakt wegens het gooien van een ei!!!!! wat een stoer jongetje! Maar de jutten mogen ook wel eens echte boeven gaan vangen! jeez....
  • Reactie door mooimeid op 06/06/2009
    SCHATJE
  • Reactie door sexy meid op 06/06/2009
    HOU VAN JOU JIJ OOK VAN MIJ (K) (L) (L) (K) (K)
  • Reactie door meisje op 06/06/2009
    Whawhawhawhawha een jonge die word opgepakt die word verdacht dat hij een ei heeft gegooid , ik bedoel je kan heb tog gwoon aanspreke of is dat mooilijk voor de polie
  • Reactie door marit op 19/01/2010
    belachelijk betutteld nederland. dat is gewoon een streek van een jochie meneertje de agent pakt het ook nog is vast in z' n kraag. mensen geen leven hebben
  • Reactie door fLZbSxCGe op 09/09/2011
    Play informative for me, Mr. inetenrt writer.